About the project

Tijdens mijn specialisatie in branding heb ik gewerkt aan een campagne om de vulpennen van het merk Parker bij millennials onder de aandacht te brengen. Na het uitkammen van verschillende inzichten over het merk, de doelgroep en het product, heb ik de keuze gemaakt om een verbindende factor tussen millennials en Parker pennen te gebruiken als uitgangspunt voor mijn postercampagne.

Een groot deel van millennials heeft één of meer tatoeages; meer dan welke generatie dan ook op dit moment. Een deel daarvan geeft ook aan spijt te hebben van minstens één tattoo. Ook na onderzoek bij de millennials om mij heen kwam het eruit: veel van hen hebben, of kennen iemand met, een tatoeage waar ze spijt van hebben. Dit heb ik gebruikt als uitgangspunt om Parker pennen op een licht humoristische manier bij de doelgroep aan te prijzen. Wel vond ik het belangrijk om in mijn campagne vanuit Parker niet over te komen als ‘de boomer die een hekel heeft aan tatoeages’, maar juist om een knipoog te geven aan de soms écht slechte keuzes.

Voor mijn campagne heb ik 3 posters ontworpen. Alle drie bevatten een model die ik hun eigen ‘lelijke’ tattoo heb gegeven. Het type tattoo waarvoor ik heb gekozen is voornamelijk trendy/cliché. Met de copy die ik op de posters heb gebruikt zet ik de modellen een beetje voor aap, zonder té zuur over te komen. De boodschap die ik overbreng moedigt de doelgroep aan om hun impulsieve ideeën op papier te zetten en niet spontaan te vereeuwigen op hun lichaam.